Kredietbeheer

Is het versturen van aanmaningen naar uw niet betalende debiteuren een tijdrovende en complexe activiteit? Is het opvolgen hiervan zo mogelijk nog lastiger en mist u daarbij ook nog eens het overzicht? Zou u wel betalingsregelingen willen treffen met uw debiteuren, maar staat de administratieve rompslomp die daarbij komt kijken u tegen? Ontdek dan de mogelijkheden van onze Diesis Credit Management oplossing voor efficiënt en effectief debiteurenbeheer.

Diesis Credit Management- Voor efficiënt en effectief debiteurenbeheer. Sneller incasseren en risico’s verminderen

Diesis Credit Management is ontwikkeld op een modern platform en is volledig geschikt voor Cloud omgevingen. Binnen de oplossing wordt een rijke functionaliteit geboden. Denk hierbij aan het kunnen aanmanen van debiteuren op basis van debiteurenprofielen en het treffen van betalingsregelingen. Maar ook dispuutmanagement en het incasseren van de openstaande bedragen behoort tot de mogelijkheden. Daar komt bij dat onze oplossing flexibel is in te richten op basis van uw wensen en eisen.

Hoe werkt het?

Vanuit uw boekhoudsoftware of CRM systeem worden de debiteurgegevens volledig automatisch en periodiek gekoppeld. Aan de verschillende debiteuren kunnen profielen worden toegekend op basis van betaalgedrag, redenen van storneringen (in het geval van automatische incasso’s) of kredietwaardigheid.

De openstaande posten worden vervolgens ingelezen en op basis van het profiel van een debiteur worden invorderingsacties gedefinieerd. Deze acties zijn door een debiteurenbeheerder in een werklijst te bekijken, waarbij de vervolgacties kunnen worden uitgezet. Inclusief een workflow als het gaat om het goedkeuren of controleren van uitgaande communicatie zoals bijvoorbeeld een ingebrekestelling.

De debiteur ontvangt vervolgens de aanmaning via een email of via het klantenportaal van Diesis Credit Management. In de aanmaning wordt een betaallink opgenomen zodat de openstaande betaling direct kan worden voldaan.

Wanneer een de debiteur zijn rekeningen niet kan betalen, kan een betalingsregeling worden getroffen. Diesis Credit Management zorgt dan, na goedkeuring van de regeling, voor het versturen van de afgesproken termijnnota’s, ook weer inclusief een betaallink. Wanneer er naar aanleiding van de termijnnota’s betalingen binnenkomen, wordt de financiële afhandeling in uw boekhoudsysteem geregeld.

Onderdeel van onze oplossing is het klantenportaal waar uw debiteur eerder gedane betalingen op de openstaande post(en) kan inzien. Maar hier kan ook een klacht of opmerking geplaatst worden. Deze klacht of opmerking wordt automatisch vastgelegd in het systeem om daarna verder opgevolgd te kunnen worden.

Voordelen Credit Management

Maar waarom overstappen op een credit management oplossing wanneer u nu al uw aanmaningen uit uw boekhoudsysteem kunt versturen? De significante voordelen van Diesis Credit Management zetten wij graag voor u op een rij:

  • Inzicht en overzicht door klantenportaal

Onze oplossing maakt een einde aan alle verschillende losse communicatiestromen met uw debiteuren. Zoals bijvoorbeeld de conversaties via losse e-mails in Outlook met (mogelijk) verschillende personen. Alle communicatie vindt plaats vanuit/in één systeem. Door het klantenportaal kunt u overzichtelijk en rechtstreeks communiceren met uw debiteuren.

  • Vereenvoudigen van betalingen

Door het meegeven van een betaallink aan e-mailberichten of in het bericht in het klantenportaal, is het voor uw debiteur veel eenvoudiger en laagdrempeliger om tot betaling over te gaan.

  • Treffen van betalingsregelingen

Binnen Diesis Credit Management kunt u betalingsregelingen, die u met uw debiteur afspreekt, eenvoudig vastleggen. Termijnnota’s worden automatisch verzonden en vastgelegd in uw administratie. Inclusief de tegenboeking van de oorspronkelijke vordering en het opboeken van de termijnnota’s. Op basis van het meegegeven kenmerk kan vervolgens de voortgang worden gevolgd.

  • Vastleggen en boeken van incassokosten

Wanneer er sprake is van incassokosten en -rente dan worden deze op basis van debiteurtype (particulier, zakelijk) automatisch vermeld op de aanmaning en ook aansluitend geboekt naar het boekhoudsysteem.

  • Aanmanen op basis van profielen

Een slecht betalende debiteur wilt u anders opvolgen dan een debiteur die eenmalig een keer vergeet (op tijd) te betalen. Door een koppeling met Company.info is het mogelijk om de actuele kredietwaardigheid van een klant vast te stellen. Het debiteurenprofiel kan dan op basis hiervan aangepast worden.

  • Eigen opmaak van e-mails en bijlagen

De e-mails en bijlagen die u vanuit de oplossing kunt versturen zijn volledig naar eigen wens op te zetten en uit te breiden. De naam van een bijlage is op basis van variabelen te bepalen, net als de inhoud van de e-mail. Verder zijn de teksten in bijlagen (bijvoorbeeld de aanmaning) zelf op te zetten. Hiervoor zijn meerdere talen beschikbaar.

Uit te breiden met Facturatie

Het is ook mogelijk om uw facturatiestroom via Diesis Credit Management te laten lopen. Complexe facturatieprocessen kunnen worden opgezet, inclusief een complete workflow en boeking naar uw boekhoudsysteem.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over de werking van Diesis Credit Management en de toepasbaarheid binnen uw organisatie? Neem dan contact met ons op voor een afspraak of demo.

Maak een afspraak