Bankafschriftverwerking

Bespaar tijd met Diesis Bank Statements. Onze oplossing voor een optimale bankafschriftverwerking in Unit4 Financials.

Neem contact op  of  Download de brochure

 

4CEE_header_scroll

diesis-unit4-logobar11

 

Optimale verwerking van uw bankafschriften


Is het verwerken van de bankafschriften een tijdrovende, complexe en foutgevoelige klus? Ontbreekt daardoor een goed inzicht in de openstaande posten? Ontdek dan de mogelijkheden van Diesis Bank Statements. Onze oplossing voor een optimale bankafschriftverwerking in Unit4 Financials.

Door over te stappen op geoptimaliseerde bankafschriftenverwerking kun je een aanzienlijke tijdsbesparing realiseren. Tijd die jij of je collega's aan andere werkzaamheden kunnen besteden.

Diesis Bank Statements is op het Microsoft platform ontwikkeld en kan zowel bij jouw organisatie op de server als vanuit onze AWS Cloud omgeving draaien. De integratie met Unit4 Financials is gebaseerd op WebServices.

Rijk aan functionaliteit

Diesis Bank Statements biedt rijke functionaliteiten waarmee je vanuit één administratie alle bankrekeningen in meerdere Unit4 Financials bedrijven kunt verwerken. Het laden van bankafschriften kan geautomatiseerd of handmatig gebeuren. Er vindt een volledige bestandscontrole plaats om dubbele verwerkingen te voorkomen. Aangeleverde CAMT.053 bestanden mogen meerdere afschriften voor meerdere bankrekeningen bevatten.

Geïntegreerde PSD2 koppeling

De geïntegreerde PSD2 koppeling zorgt ervoor dat bankafschriften van alle Nederlandse banken zonder tussenkomst worden verwerkt in Unit4 Financials. Met PSD2 kan een automatische en veilige koppeling gemaakt worden tussen jouw bank(en) en een (gelicenseerd) platform van PSD2 diensten. Geen gedoe meer met internetbankieren, bestanden downloaden en importeren. Dat scheelt tijd!

Functionaliteit 

  • Automatische en handmatige verwerking van CAMT.053 bestanden t/m boeken en afletteren
  • State-of-the-art gebruikersinterface, volledig geschikt voor Cloud omgevingen
  • Controle op dubbele verwerking
  • Eenvoudige en transparante structuur
  • Bestanden kunnen meerdere afschriften en bankrekeningen bevatten
  • Eén administratie voor bankrekeningen in meerdere Unit4 Financials bedrijven
  • Uitgebreide verwerkingslogboeken
  • Geïntegreerde PSD2 koppeling
  • Naadloze integratie met Unit4 Financials versie 13, 14 en Continuous Release
  • Door gebruiker(s) zelf te beheren
Kenmerken Bankafschriftverwerking

Hoe werkt het?


Zodra een bestand is geladen worden de verwerkingsstappen handmatig of als geplande taken uitgevoerd. Daardoor is het mogelijk om alle afschriftregels, waarvan je zeker bent dat ze goed zijn toegewezen, automatisch te verwerken. Tot en met het boeken en afletteren in Unit4 Financials.

Afschriftregels waarvoor je hebt ingesteld dat die voor boeking moeten worden beoordeeld door een gebruiker, blijven dan achter om handmatig verder te verwerken. Hetzelfde geldt voor afschriftregels waarvoor de toewijzing niet succesvol was.In hoofdlijnen ziet het proces van bankafschriftverwerking in Unit4 Financials er als volgt uit:

Stap 1: Importeren

De geladen bestanden worden uitgesplitst in bankafschriften en kunnen daarna los van elkaar verwerkt worden. Bij het importeren worden eventueel nog niet eerder gebruikte transactietypes herkend en automatisch toegevoegd.

Stap 2: Toewijzen

Alle bankafschriftregels hebben een transactietype dat aangeeft wat de aard van de mutatie is. Denk bijvoorbeeld aan: ontvangsten van debiteuren, betalingen aan crediteuren en bankkosten en rente. Je kunt per transactietype instellen op welke wijze de toewijzing moet worden uitgevoerd. En ook of afschriftregels bij een succesvolle toewijzing vrijgegeven mogen worden voor boeking.

Toewijzing kan worden uitgevoerd door simpele toekenning van de juiste rekeningcode (bijvoorbeeld bij bankkosten). Maar het is ook mogelijk om de toekenning via een ingesteld herkenningsschema uit te voeren. Zo kun je op basis van bepaalde informatie in de afschriftregel bepalen wat de juiste rekeningcode moet zijn (bijvoorbeeld bij debet- of creditrente).

Voor ontvangsten van debiteuren en betalingen aan crediteuren kan bepaald worden op welke manier naar openstaande posten moet worden gezocht. En ook wanneer een afschriftregel na succesvolle toewijzing vrijgegeven mag worden om geboekt te worden. Zo kun je instellen dat afschriftregels die op basis van een uniek kenmerk zijn toegewezen wél worden vrijgegeven, en dat afschriftregels die op basis van het ophalen op volgorde/ouderdom zijn toegewezen niét.

Stap 3: Boeken en afletteren

Wanneer voor afschriften een succesvolle toewijzing is uitgevoerd, zijn ze klaar voor boeking. Bij het boeken vindt ook de aflettering van toegewezen ontvangsten en betalingen plaats. Het is mogelijk om een maximaal aantal regels per document in te stellen. Dan zal het bankafschrift in meerdere documenten worden opgesplitst.

Via de voor het originele document beschikbare velden, verwijzen alle extra documenten dan naar het eerste document. Aflettering van de ontvangsten en betalingen gebeurt op basis van de valutadatum van de afschriftregel.

diesis-unit4-logobar12

 

Neem contact op  of  Download de brochure