Debiteurenbeheer

Creëer overzicht en inzicht in jouw klanten, hun betaalgedrag en de openstaande facturen door het debiteurenbeheer te automatiseren. 

Meer weten? Bekijk onze webinar.

Bekijk de webinar

Waarom debiteurenbeheer automatiseren?

Het risico op onbetaalde facturen kun je eenvoudiger beoordelen, beheersen en verminderen als alle communicatie met debiteuren op één centrale plek plaatsvindt. Op die manier houd je overzicht en zie je in een oogopslag bij welke debiteuren er nog rekeningen openstaan. Vervolgens kun je snel actie ondernemen om te zorgen dat die klant alsnog betaalt.

Bij veel organisaties ontbreekt dat overzicht echter, doordat zij werken met allerlei verschillende systemen, formulieren en databases. Hierdoor wordt het debiteurenbeheer een tijdrovend, complex en frustrerend proces.  Je hebt geen duidelijk beeld van de klanten die altijd te laat betalen, laat staan dat je weet hoe je laatbetalers het best kunt benaderen om te zorgen dat ze sneller de facturen voldoen. Het versturen en opvolgen van aanmaningen vraagt veel handmatige handelingen en de administratieve rompslomp maakt maatwerk, bijvoorbeeld voor het treffen van een betalingsregeling, vrijwel onmogelijk.

Resultaat: jouw facturen worden regelmatig te laat betaald, met alle gevolgen voor de cashflow van jouw organisatie van dien.

Herkenbaar? Dan is het verstandig om je debiteurenbeheer te automatiseren.

DI_O2C-pijl-transparante-achtergrond-debiteuren-beheer-omhoog

 

Voordelen van geautomatiseerd debiteurenbeheer

Overzicht in debiteuren

Altijd overzicht

in alle debiteuren en de openstaande saldi

 

Efficiënte processen in debiteurenbeheer

Efficiënte processen

voor o.a. aanmaningen en klachtenverwerkingen
Krijg facturen sneller betaald

Facturen sneller betaald

dankzij snelle en gerichte acties richting klanten

Debiteurenbeheer software van Diesis

De debiteurenbeheer software (ook wel Credit Management software genoemd) van Diesis biedt op één platform diverse functionaliteiten voor het automatiseren van debiteurenbeheer. Zo bieden de dashboards een centraal overzicht van alle debiteuren en de status van hun facturen, kun je het voor klanten makkelijker maken om direct te betalen via een Debiteurenportaal en kun je aanmaningen veel efficiënter én gerichter versturen door Workflows in te richten.

Zo krijg je uiteindelijk de facturen eerder betaald, terwijl het jou minder moeite en tijd kost.

Benieuwd wat de credit management software van Diesis voor jouw organisatie kan betekenen? Bekijk de webinar waarin we uitleggen hoe de automatisering van het debiteurenbeheer in z’n werk gaat en wat het oplevert.

Bekijk de webinar

how icon

Daarom kies je voor Diesis

Binnen de oplossing van Diesis kun je op basis van jouw behoefte diverse functionaliteiten combineren. Of je nu alleen kiest voor meer overzicht met het Centrale Dossier, of ook behoefte hebt aan een Debiteurenportaal, Klachtendossier, Mail integratie en Workflows; alles komt samen in één applicatie. Deze omgeving is flexibel in te richten op basis van jouw wensen en eisen, én is volledig geschikt voor Cloud-omgevingen.

De debiteurengegevens worden automatisch en periodiek gekoppeld vanuit jouw ERP-software of CRM-systeem. Daar heb je dus geen omkijken naar.

De software van Diesis is:

  • Modern platform
  • Volledig geschikt voor Cloud-omgevingen
  • Rijk aan functionaliteiten
  • Gekoppeld aan ERP- en/of CRM-systeem

Krijg facturen zo snel mogelijk betaald

Waarom zou je ervoor kiezen om het beheer van debiteuren volledig te automatiseren met de software van Diesis? We leggen het je graag uit.

Altijd inzicht in betaalgedrag van klanten

Door het debiteurenbeheer te automatiseren met de credit management software van Diesis ben je altijd op de hoogte van het betaalgedrag van je klanten. Welke debiteuren hebben het hoogste openstaande saldo? Wie betalen regelmatig te laat? En welke posten staan er momenteel open? Met overzichtelijke rapportages en analyses krijg je direct inzichten die je met de rest van de organisatie kunt delen. 

Ken ook het betaalgedrag van nieuwe klanten

Voordat je een nieuwe klantrelatie aangaat wil je graag weten of een bedrijf betrouwbaar genoeg is om zaken mee te doen. Dit kan door gebruik te maken van goede data over de kredietwaardigheid de organisatie. De credit management software van Diesis beschikt over kredietinformatie van ruim 365 miljoen bedrijven wereldwijd. Zo zie je in één oogopslag waar zich eventuele risico’s rondom een (potentiële) klant kunnen voordoen.

Lees meer over kredietbeheer met Diesis >

Spreek de taal van jouw klant

Bij het benaderen van debiteuren werkt een persoonlijke aanpak vaak het beste. Ook hier geldt; one size fits all-ang niet meer. De credit management software van Diesis helpt jou de taal van de klant te spreken. De volgorde, inhoud, opbouw én het taalgebruik van het debiteurenbeheerproces kun je namelijk eenvoudig aanpassen op basis van het klantprofiel.

Aangezien je binnen de softwareomgeving ook de actuele kredietwaardigheid van een klant kunt vaststellen, kun je ook hier rekening mee houden in de manier van aanspreken. Een slecht betalende debiteur wil je immers anders aanspreken dan een debiteur die voor het eerst vergeet (op tijd) te betalen.

Bespaar tijd voor jezelf én de klant

Door te werken met actielijsten onderneem je op tijd de juiste actie om te zorgen dat facturen op tijd betaald worden. Wanneer welke actie plaatsvindt, wordt automatisch bepaald aan de hand van de klantprofielen. Daarnaast zie je direct welke vragen of opmerkingen van klanten een reactie vragen, zodat je hen nooit meer onnodig lang laat wachten. Ook handig: je kunt iDeal koppelen aan e-mails, smsjes en post, waarmee je het nog makkelijker maakt voor de klant om te betalen.

Tref eenvoudig betalingsregelingen

De administratieve rompslomp die komt kijken bij het treffen van betalingsregelingen behoort tot het verleden als je kiest voor de credit management software van Diesis. De afspraken die je met de klant maakt zijn namelijk eenvoudig vast te leggen in het systeem. Termijnnota’s worden automatisch verzonden en opgenomen in de administratie, inclusief de tegenboeking van de oorspronkelijke boeking en het opboeken van de termijnnota’s.

Gebruik functionaliteiten die bij jou passen

De oplossing van Diesis beschikt over tal van functionaliteiten die het beheer van debiteuren nóg eenvoudiger en efficiënter maken.

  • Debiteurenportaal
    Met het Debiteurenportaal stel je je klanten in staat om makkelijk en snel alles rondom hun facturen te regelen. Zo kunnen ze zelf kopiefacturen downloaden, betalingsregelingen aanvragen, berichten achterlaten en uiteraard direct online de factuur betalen via bijvoorbeeld iDeal. Dat scheelt niet alleen de klant, maar ook jou een hoop werk.

  • Klachtendossier
    Vaak stellen debiteuren het betalen van de factuur uit als er iets niet in orde is. Dus of het nu gaat om een complex probleem of een klein foutje, je wilt het zo snel mogelijk opgelost hebben. Het Klachtendossier helpt je daarbij. Hiermee heb je altijd inzicht in de status van de klacht, kun je taken eenvoudig intern aan de betreffende collega toewijzen en kun je bijvoorbeeld het versturen van aanmaningen tijdelijk pauzeren totdat het geschil is opgelost. Klacht afgehandeld? Klant blij én jij blij, want dan kan eindelijk die rekening worden betaald.

  • Mail integratie
    Komen er op jouw debiteurenafdeling dagelijks honderden e-mails binnen? Integreer dan de e-mailboxen van jou en je collega’s met de Diesis credit management software. Je kunt direct vanuit de omgeving mails versturen en ontvangen, zodat je niet meer hoeft te switchen tussen programma’s. Groot voordeel is dat je op deze manier e-mails kunt koppelen aan het betreffende debiteurendossier.

    Wil je nog een stap verdergaan? Maak dan gebruik van de kunstmatige intelligentie-opties. Zo kan de software zelf de e-mails lezen, daar de juiste debiteur in herkennen en de e-mail automatisch in het goede dossier plaatsen óf doorsturen naar een collega ter opvolging.

  • Workflows
    Door workflows in te stellen, gaat de software elke dag aan de slag om te zorgen dat de facturen betaald worden. Dit gebeurt volgens een van tevoren door jou ingericht proces. Van eerste herinnering tot laatste aanmaning; je zit er bovenop. Je kunt meerdere workflows inrichten, afgestemd op de kenmerken van een specifieke debiteur of debiteurengroep. Zo kun je bijvoorbeeld de hoogrisicoklanten standaard een stuk strenger aanpakken dan klanten die over het algemeen netjes betalen.

 

Benieuwd? Vraag een adviesgesprek aan

Ontdek hoe de Credit Management software van Diesis jou kan helpen om klanten sneller hun facturen te laten betalen. Onze experts laten je alle ins en outs zien.

Ook vertellen ze je graag meer over de mogelijkheden om Diesis Credit Management software te combineren met onze facturatiesoftware en oplossingen voor geautomatiseerd kredietbeheer

Vraag een adviesgesprek aan