2 min read

7 redenen om de overstap te maken naar credit management software

Featured Image

Om de financiële positie van uw organisatie tijdens een crisis als de huidige zo gezond mogelijk te houden en de schade te beperken, is efficiënt credit management van groot belang. Want hoe meer overzicht en inzicht u heeft in het debiteurenbeheer van uw organisatie, hoe beter u kunt inspelen op het voorkomen van betalingsachterstanden en het oplossen ervan.

De meeste boekhoudpakketten bieden faciliteiten om het debiteurenbeheer uit te voeren, maar kennen ook hun beperkingen. Zo kan het bijvoorbeeld lastig zijn om binnen uw boekhoudpakket debiteuren te segmenteren om zo uw debiteurenbeheer afgestemd op het segment (bijvoorbeeld risico hoog, gemiddeld, laag) te kunnen voeren.

Waarom uw oude en vertrouwde werkwijze inruilen voor een credit management oplossing voor geautomatiseerd credit management? Gaat dat niet ten koste van de klantrelatie en wordt automatiseren niet al snel frustreren?

Waarom overstappen op credit management software?

  1. Facturen worden sneller betaald o.a. door het meesturen van een betaallink in de communicatie;
  2. Strakker kunnen bewaken van uw debiteurenbeheer. Uw processen worden geoptimaliseerd en u krijgt meer grip;
  3. Meer focus kunnen houden op klanten/relaties die extra aandacht nodig hebben aan de hand van klantprofielen;
  4. Duidelijk overzicht van het complete aanmaningsproces;
  5. Effectievere en snellere communicatie met uw debiteuren. Maar ook intern. Alle communicatie rondom een debiteur is zichtbaar, zowel de interne als de externe communicatie. Inzichtelijk en transparant;
  6. Communicatie wordt persoonlijker omdat deze aan te passen is op klantniveau;
  7. In plaats van u te richten op terugkerende taken, kunt u focussen op taken die meerwaarde hebben voor uw organisatie.

U ziet het, redenen genoeg om een overstap te overwegen.

Effectiever en efficiënter

Samenvattend kunnen we stellen dat met een oplossing voor credit management het volledige proces effectiever en efficiënter gemaakt kan worden. Van het screenen van klanten, tot aan het opvolgen van facturen en het maken van rapportages. U zou kunnen zeggen dat u met de inzet van credit management software een extra collega aan uw team toevoegt. Een collega die nooit fouten maakt en slim en snel werkt, een aanwinst!

Meer weten?

Bent u nieuwsgierig geworden naar wat credit management software uw organisatie kan bieden? Neem dan contact met ons op, wij gaan graag met u in gesprek.

Neem contact op

Eerst meer lezen over onze credit management oplossing? Bekijk dan alle informatie hier.

2

De kracht van zelfstandig én samen administratieve lasten verlichten

Elke organisatie heeft te maken met administratieve processen. Denk aan boekhouding, creditmanagement, contracten...

1

Diesis krijgt nieuw logo en nieuwe huisstijl

Ede, 30 september 2021 – Diesis kondigt aan dat het een nieuw logo en een nieuwe huisstijl krijgt. De verandering...

1

Succesvolle eerste Ronde Tafel sessie voor gemeentes

Tevreden kijken wij terug op de eerste Ronde Tafel sessie voor gemeentes op 23 september j.l. waar wij...