3 min read
Maak kennis met Anoek van der Riet
Paul van der Lee geeft het stokje van deze rubriek door aan Anoek van der Riet. Als brand marketeer is zij hét aanspreekpunt voor Diesis als het om...
Paul van der Lee geeft het stokje van deze rubriek door aan Anoek van der Riet. Als brand marketeer is zij hét aanspreekpunt voor Diesis als het om marketing gaat. Ze vertelt je graag meer over haar zelf en haar werk.
Al op jonge leeftijd ontdekte Anoek haar passie voor schrijven. Niet verrassend dus, dat zij koos voor de opleiding International Bachelor of Communication and Media, gevolgd door een master in journalistiek.
Met haar diploma vers op zak, ging ze aan de slag bij een klein communicatiebureau. Daar schreef ze vijf jaar lang teksten voor uiteenlopende vakmedia. "De ene dag liep ik mee met een schoonmaakster om te schrijven over haar werkdag en de volgende dag zat ik aan tafel bij een CFO voor een diepte-interview", vertelt ze.
"Ik vind het enorm leuk om uiteenlopende mensen te spreken en hun verhaal op papier te mogen zetten. En dat op zo'n manier dat de lezer zich erin kan herkennen of geïnspireerd wordt."
Toen een recruiter van 4CEE, waar Diesis onderdeel van is, Anoek benaderde met de vraag of ze als contentspecialist bij hen aan de slag wilde, moest ze daar nog even over nadenken. "De software-wereld was toen nog relatief onbekend terrein voor mij", zegt ze.
"Maar na een paar hele leuke kennismakingsgesprekken was ik om", voegt ze daar snel aan toe. "De sfeer binnen het bedrijf is erg fijn. Ik voelde me meteen welkom! Bovendien heb ik het altijd een leuke uitdaging gevonden om complexe onderwerpen om te zetten in begrijpelijke en pakkende teksten voor de lezers. En dat is precies waar ik me nu elke dag mee bezighoud."
Als contentspecialist bij 4CEE schrijft Anoek blogs, whitepapers, case studies, brochures en webteksten voor alle bedrijven binnen de 4CEE-groep. Daarnaast is zij brand marketeer voor Diesis. Anoek: "Dat betekent dat ik het aanspreekpunt voor Diesis ben als het gaat om marketing. Als zij ideeën, wensen of vragen hebben, dan kunnen ze daarmee bij mij terecht. Een aantal zaken, zoals het versturen van een uitnodiging voor een evenement, pak ik meteen zelf op. De rest neem ik mee in overleg met het marketingteam, bestaande uit allerlei kundige specialisten. Dan bekijken we samen wie zich daar het beste mee bezig kan houden."
Ze vervolgt: "Als brand marketeer ben ik dus eigenlijk de verbinding tussen Diesis en het marketingteam. Daarnaast denk ik mee over de jaarplannen en bewaak ik de marketingplanning voor Diesis."
Ook in haar vrije tijd komt de liefde voor verhalen duidelijk naar voren. Boeken, podcasts, films en series; Anoek verslindt ze allemaal. Als ze niet met een spannende paperback in haar hand op de bank zit, dan kun je haar vinden op de hondenschool, in de yogastudio of in de bossen van Harderwijk en Ermelo. Daar woont ze namelijk samen met haar vriend, hun kat én hond.
LEESTIPEerder in deze rubriek stelden we sales manager Paul van der Lee aan je voor. "Ik wil het probleem echt bij de wortels aanpakken en niet slechts pleisters plakken." |
|
PS Vergeet niet te abonneren op onze blog updates!
3 min read
Paul van der Lee geeft het stokje van deze rubriek door aan Anoek van der Riet. Als brand marketeer is zij hét aanspreekpunt voor Diesis als het om...
1 min read
Diesis is sinds dit jaar trotste sponsor van het hockeyteam Dames 1 van de Vleutense club Fletiomare. Deze stap toont onze betrokkenheid bij de...
1 min read
Begin 2023 kondigde Peppol Nederland het einde van de ondersteuning voor het SI 1.2-protocol aan. De reden hiervoor is dat ook binnen het...