DE PRAKTIJK
Openstaande geschillen
De belangrijkste reden waarom een debiteur niet op tijd betaalt, komen meestal voort uit problemen met de transactie. De levering kan bijvoorbeeld onvolledig zijn. Maar een factuur kan ook een inkoopordernummer missen. Een snelle afhandeling en correctie is dan gewenst.
DE AMBITIE
Gestructureerd opvolgen van disputen
Zodra een klant binnenkomt wordt deze centraal geregistreerd en gekoppeld aan een opvolgtraject. Alle communicatie over de klacht wordt als dossier opgeslagen, en stagnatie in de opvolging escaleert naar een te bepalen stakeholder(s) die gemaand worden zich te buigen over de kwestie.
-
Snellere afhandeling van klachten
-
Sneller betaald
DE OPLOSSING
Diesis Geschillenbeheer
Debiteurenportaal
In de reguliere opvolging van facturen wordt een unieke link gedeeld, waarmee een debiteur inzage krijgt in alle facturen en hierover kan communiceren. Dit portaal biedt ook de mogelijkheid tot het indienen van een klacht.
Centraal dossier
Zodra een klacht binnenkomt wordt automatisch een dossier aangemaakt waarin alle communicatie, intern en extern, wordt opgeslagen. De reguliere opvolging van facturen wordt automatisch gepauzeerd.
Escalatie
Klachten worden automatisch gekoppeld aan een escalatieladder. Afhankelijk van de status en tijdsduur, wordt een klacht voorgelegd aan opeenvolgende stakeholders. Met als doel om de klacht zo snel en adequaat mogelijk te verhelpen.
Krachtig alleen, samen nog beter
Het Diesis platform voor debiteurenbeheer is modulair en werkt multi-administratie, multi-valuta, multi-tax en multi-taal.
Bedrijven die facturatie automatiseren, meldden 27% minder geschillen over facturen.
Te late betalingen wordt vaak veroorzaakt door geschillen, maar ook door een gebrek aan een gestandaardiseerd protocol voor de afhandeling van geschillen.
Over Diesis
Op zoek naar een persoonlijke en flexibele kennispartner op het gebied van debiteurenbeheer en credit management? Dan ben je bij Diesis aan het juiste adres!
-
Integraties met onder andere SAP, Oracle, Infor, Microsoft 365, Unit4, Exact, AFAS en Isah
-
Samenwerkend met zusterbedrijven op het gebied van crediteurenbeheer en e-facturatie
-
Klanten geven ons een 9,1 als rapportcijfer
-
Wij zijn ISO 27001 en ISO 9001 gecertificeerd
![Diesis presentatie](https://www.diesis.nl/hubfs/Diesis%20Unit4%20gebruikersdag%202023%205.jpg)